New Zealand, North & South Island - Part 1

View Jen and Tony round the world on Jen-Tony's travel map.

English Version is in Italics
Dutch Version is in Normal Type

Hello All! It’s been a while since our last update, looks like we got in and out of the U.S.A at the right time since Hurricane Sandy hit the West Coast yesterday! Anyhow we are safely in New Zealand and have just crossed over to the South Island today, so I’ll let you know what we have got up too.

New Zealand is the complete opposite to what we have seen in the USA, there is hardly anyone here at just over 4,400,000 population New Zealand seems deserted compared to the big cities of the USA, New York City has over 8,000,000 population on its own! I have seen just two dual carriage ways since we arrived here everything else has been single roads. We hired a Campervan for our time in New Zealand making our way from Auckland down to Christchurch in the southern island. Along the way we had planned a few visits: The Volcanic Region of Rotorua, Whale Watching and a Glacier Helicopter Hike .

Our Campervan has is for two persons it has a microwave, two hobs for cooking, a fridge and a sink! I’ll be honest it handles like a tank, the window wipers don’t work and it’s done 200,000 KMs … I miss the Mustang! Well the good thing about the Campervan is it gets you cheap sleeps, food and transport all in one so it was the best choice for New Zealand. We have done about 1,000 KM already and the driving has been great for the most part, there’s always something to look at be it a mountain, a valley or cows and sheep grazing the fields. The roads can be straight and then suddenly you find yourself in a valley twisting yourself up and down steep inclines.

Our First night in Auckland made me realise how small New Zealand is, it was a big shock after coming from the USA the buildings all looked tiny and even their largest structure some kind of observatory was laughable compared with the Sky Scrapers of New York City. The towns we have been through so far, everything looks pretty tacky and worn out there isn’t much charm to be found on the streets, however the people here are lovely. I haven’t met anyone yet who is offering advice or being nice to you just because they want money off of you. Today I pulled over to take a few pictures of the mountains and a random New Zealander pulled up in a truck and talked with me for 5 minutes and told me to go down the road a few miles to a waterfall where we would find Seal pups. If this was in the USA that guy would have his hand out at this point asking for $10 not so in this country. If this man had not stopped to talk to me we would have missed the Seals as I wouldn’t have known, so yeah these people are really nice!

Daar zijn we dan! Het duurde even voordat we de blog maar hier is het dan. We zijn aangekomen in het land van de Kiwi.Waarom het land van de Kiwi is? Omdat de Kiwi een vogel is die je alleen in Nieuw Zeeland treft.
Zoooveel natuur hier, zoveel groen.De mensen zijn hier ook ontzettend aardig. We waren even gestopt langs de kant van de weg om wat fotos te maken en er was een man die daar woonde die stopte in ze truck om ons advies te geven waar we heen konden gaan.

De huizen vind ik veel op Amerikaanse huizen lijken, veel bungalow huizen. En de town centrum is om eerlijk zijn niks speciaals, het heeft geen karakter. Het ziet er een beetje verwaarloosd uit. Tony had eens gekeken hoeveel mensen er in Nieuw Zeeland wonen en het zijn er maar 4 miljoen en in New York wonen er 8 Miljoen, alleen in New York city.

We hebben een 2 persoon campervan gehuurd met een bed, magnetron,koelkastje,fornuis en een kraan.Het is een volkwagen campervan, beetje oud. Na de 2e dag deden we ruiten wissers het niet en de berg op gaat niet zo snel, wat anders dan de Ford Mustang die we hadden toen we naar Vegas gingen.

Vrijdag nacht om 23:45 USA tijd vertrokken we van Los Angeles, zondag ochten om 6:30( Australische tijd) kwamen we aan in Brisbane en om 7:30 vertrok ons vliegtuig naar Auckland.Om 15:00(Nieuw Zeeland tijd) kwamen we hier aan. Het was een vlucht van 14 uur wat om eerlijk zijn niet voelde als 14 uur, we hebben gelukkig een beetje kunnen slapen.

Anyway back on track, we spent a night in Auckland before picking up our Campervan and then drove to Rotorua this is an active Volcanic area where there all kinds of weird and wonderful things going on, bubbling mud pools, geysers, boiling lakes and all sorts. We stopped off at one of the Geothermal parks to have a look and by the way the whole area stank of sulphur (eggs basically) I hope the locals adjust to it because I sure as hell couldn’t live here!

In Auckland aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan, even in de stad rond gekeken en wat gegeten en daarna vroeg naar bed. De volgende morgen hadden we de campervan om half 11 opgehaald.We zijn van Auckland naar Rotorua gegaan. Rotorua is een vulkanisch actief gebied waar verschillende geysers, bubbelende modder baden, bubbelende baden etc zijn. We zijn gestopt bij “Wai-O-Tapu Thermal Wonderland” waar ze al deze dingen hadden. Wat een stank, het stonk er naar verotte eieren, dit komt door de zwavelrijke kraters.

The next day we drove to Wellington and then got the Inter Islander Ferry from the North Island to the South Island it was a three or so hour boat ride.

Na Napier zijn we naar Wellington gereden om met de boot naar het Zuid eiland te gaan.We hadden de boot om half 7 en duur 3 uur voordat we aan de overkant waren, de boot tocht wat mooi, je ging tussen de Bergen door, was mooi om te zien.

De volgende dag zijn we van Picton naar Kaikoura gegaan, was is het toch mooi om hier te rijden in Nieuw Zeeland. Om eerlijk te zijn dacht ik dat we van plek naar plek gingen via de snelweg maar dat had ik verkeerd gedacht. Om van de ene plaats naar de andere plaats te gaan is het heuvel op, heuvel af door de Bergen heen, zoo mooi is het. Echt een aanrader. Alleen de heuvels op met dit busje gaat wel moeizaam, Tony geeft plank gas maar de bus gaat bijna niet vooruit de heuvel op.

Vlak voor dat we bij Kaikoura aan kwamen zijn we gestopt om een foto te maken van het mooie uitzicht. Een man stopte er in ze truck en gaf ons wat tips wat we moesten zien nu we hier in Kaikoura waren.Hij vertelde over dat niet ver hier vandaan een baai is waar we moesten stoppen en dan naar de waterval moesten lopen.

We arrived at the South Island and slept overnight in Picton and then made our way to Kaikora which was where we had booked the Whale Watching. Along the way we bumped into a local on the road who told us about the Seals I mentioned above, Seals are Jen’s favourite animal so we couldn’t pass up a chance to see some outside of a Zoo. Sure enough 10 miles down the road we parked up where he had said and saw a load of them on the beech we were able to get quite close but this wasn’t what the man had told me. He said there was a waterfall where the adults left their pups while they went out to hunt. We did the 10 minute hike up to the Waterfall and sure enough there were about 7 or 8 seal pups swimming around in the Waterfall

Toen we bij de baai aan kwamen zagen we wat zeehonden liggen op rotsen, aan de overkant zagen we een bordje staan dat je 10 min kon hiken naar een waterval.Bij de waterval aan gekomen waren er zoveel baby zeehonden die daar aan het zwemmen waren en op de rotsen lagen in de rivier. Zoo lief! Je kon ze gewoon aanraken als je zou willen. In de dierentuin kan je nog geen eens zo dichtbij komen. Het was geweldig om dit te zien, dat er een waterval was waar zoveel zeehondjes aan het zwemmen waren.

The Whale Watching was next and we were lucky enough to be able to glimpse a Sperm Whale and a load of dolphins during the boat tour. The tour lasted for about two hours and we spent a good party of that waiting for the whale to come out of its dive but it was worth the wait!

Hierna zijn we op een boot gegaan om walvissen te zien.de boottoch duurde ongeveer 3 uur en het duurde 20/30 min voordat de walvis eindelijk boven kwam, maar het was de moeite waard. Het was een sperma walvis.Het was geweldig om zo’n groot beest in het echt te zien.

Ook zagen we wat dolfijnen voorbij zwemmen wat geweldig was om ook te zien

We have another 5 days on the road in New Zealand and we will post one more update before we head to Australia!

Vandaag gaan we naar de andere kant van het zuid eiland.Tot ons volgende blog waar we jullie zullen updaten over onze laatste dagen van Nieuw Zeeland voordat we naar Australie gaan.
Tot snel
liefsxx

Posted by Jen-Tony 00:55 Archived in New Zealand Tagged rotorua seal kaikoura whale campervan Comments (6)

Viva Las Vegas!

Day 1 & 2

English Version is in Italics
Dutch Version is in Normal Type

After our trip to the Grand Canyon we headed back to Las Vegas for two days so we could get a taste for the place. We arrived around 13:30 and went straight to the only activity we had booked, the shooting range! It’s called “The Gun Store” and it was a really good experience, our range master was excellent and although it can be quite expensive but how often to you get the chance to shoot a real gun? We suited up with ear protection, goggles, and then went into the range …

Na onze trip naar de Grand Canyon gingen we terug naar Vegas voor 2 dagen.Om 13:30 kwamen we ongeveer aan in Vegas. We zijnen meteen door naar de shooting range gegaan. Ik zelf heb nog nooit geschoten met een geweer en wanneer krijg je nou de kans om te schieten met een echt geweer. Tony had eerder dit jaar al een keertje geschoten in Polen.
Voordat we gingen schieten moest je oor en oog bescherming dragen.

Jen did the Ladies Package which was a Glock 9MM Pistol and a pink AK-47! I think she was a little scared at first but she enjoyed it. I did the Zombie Package which was a Colt 911 .45, Uzi 9MM, a pump action shotgun and some kind of assault rifle with a scope that I can’t remember the name of! Video is below

Ik had de “vrouwen pakket” gekozen en mocht schieten met een Glock 9mm pistol en een roze AK-47 met een Hello Kitty sticker erop. Op het begin was ik wel zenuwachtig maar als je dan voor de eerste keer schiet is het een gave ervaring.Tony had de zombie packet en had geschoten met een Colt 911.45, Uzi 9mm en een shotgun.

I think we did pretty well as you can see from the targets below! Zombies beware …

Hier onder zie je de shiet posters waar we op mochten schieten en ik vind dat ik het nog niet zo heel slecht had gedaan.

Next we went to our Hotel which was called the “Hilton Grand Vacations” at £40 a night it’s the same price as the Ibis hotel opposite Stevenage Tesco’s! Needless to say I think we had a better view, and we bought a bottle of champagne for $13 and had a drink in our room before we went out!

Hierna zijn we naar ons Hotel gegaan de “Hilton Grand Vacations” het was even duur als een Ibis hotel in Stevenage. We hadden een luxe kamer met uitzicht op het zwembad en een keukentje. s’avonds hadden we champagne gekocht voordat we uit gingen in Vegas.

As we didn’t have hundreds or thousands of dollars to blow on gambling which is one of the main reasons to come to Vegas we took basically spent most of the first night walking around the Casinos and just taking in the sights. It blew me away to be honest I doubt there is anything else like it in the world; some of the Casinos are just insanely impressive. We got a few photos of some of them, here is the “Luxor” which follows an Egyptian theme.

Om op de strip te lopen was geweldig,al die hotels en al die lichten was leuk om te zien. Omdat we niet zoveel geld hadden om te gokken gingen we een kijkje nemen op de 1 cent machines wat ook heel leuk was vond ik, voor mij was het meer gewoon om te zien hoe het was hier. We zijn over de strip gelopen en hebben de casinos afgelopen om te zien hoe het er van binnen uit zag.

Next up is “Circus Circus” which is well is a giant circus tent.

Als eerst zijn we naar “Circus Circus” geweest, wat eruit zag als een grote circus tent.

“New York New York” is basically a miniature New York City, the skyline is shaped in the same way it has its own Statue of Liberty and Brooklyn Bridge!

Daarna zijn we naar “ New York New York” gegaan wat eigenlijk gewoon New York in het klein was, wat heel leuk was als je daar binnen liep hadden ze die huisjes en de straten nagemaakt ook de lucht. Ook zelfs de “Brooklyn Bridge” en “The statue of liberty” was daar nagemaakt. Door het hotel heen was er een achtbaan.

The “Paris” casino has its own Eiffel tower!

De “Paris” casino had een Eiffel tower.

“Excalibur” is built like a castle.

De casino “Excalibur” was een kasteel

But “The Venetian” was the best of the ones we went into in my opinion; this place has boats inside the hotel! In an effort to replicate the feel of Venice, even the ceiling in the hotel looked like the sky in order to make you feel like you were on the street of Venice.

“The Venetian” hotel/casino vond ik het mooist geweldig, in het hotel hadden ze water waarop je met een gondel kon varen door het hotel heen. Ook hier was een italiaans plein nagemaakt en de huisjes.

Other places we visited during our stay were of course the M&M shop for Jen

Natuurlijk zijn we even nog naar de M&M winkel geweest.

The famous Welcome to Las Vegas Sign

Het beroemde “Welkom to Las Vegas” bord even op de foto gemaakt.

We also had a few pictures inside some of the hotels

Ook hadden we een paar fotos gemaakt in het hotel zelf.

The next night we went to see one of the Vegas shows, we wanted to see Ka (Cirque du Soleil) but the tickets were in the region of $150 which we couldn’t afford so we went for the “Tournament of Kings” show instead which was knights jousting tournament with a meal included! It was pretty good but we had seen something similar in Spain many years ago, so I doubt we’d watch another one anytime soon.

De volgende avond zijn we naar “Tournament of Kings” geweest , het was een show met ridders die dan dan op paarden tegen elkaar gingen gevechten,we hadden zoiets al een keer gezien in Mallorca maar het was wel leuk om het nog eens te zien.
We zouden eigenlijk naar de show “Ka” ( Cirque de Soleil) gaan maar de kaartjes daarvoor was zo duur dus hadden we maar niet gedaan.

We went to one of the many bars on the strip and picked up a foot long cocktail at $22 it wasn’t cheap but we got to keep the glass, it was nice and to be honest nothing is cheap in Vegas.

Ook zijn we nog naar een cocktail bar geweest waar we een foot long cocktail hadden bested voor $22 was, wat duur was maar wel heel erg lekker en het glas mocht je houden.

We did try our hand at a bit of gambling nothing major though both me and Jen only played on the 1 Cent machines, we did however win some money! I managed to hit a jackpot on one of the machines turning my $1 into £30 and Jen got some smaller $3 and $7 wins, I think all in all I left the Casinos with $20 more than I went in with which I wasn’t expecting and Jen came out with a few extra than she gambled. Your winnings don’t come out of the machines in coins or notes in Vegas you just get a payment slip that you need to cash in … Maybe this is done in an effort to keep people playing?

The numbers some people were gambling with were scary, I watched some guy win $5,000 while I was waiting for Jen at the toilets, and later when we were playing our 1 Cent gambles in the time we lost $1 (about 10 minutes) the lady next to us had lost $80. Walking around the Casinos you can see the serious people playing Roulette or Craps and the starting bets for most of those was $25. You realise that Vegas looks the way it does because it makes a serious amount of money.

Ik vond het gokken erg leuk om is een keer geprobeerd te hebben, ik zou zelf niet honderden dollars er aan besteeden , de 1 cent machines vond ik leuk. Misschien als je er meer geld voor zou hebben dat je dan wat groter bedragen zou doen. Maar met onze 1 cent machines haden we toch ook wel wat gewonnen. Tony had $30 gewonnen en ik $7.

Maar sommige mensen die daar aan het gokken zijn geven het geld uit als of het niks is, er zat een vrouw naast ons, die had $100 er in gedaan en was binnen 5 minuten bijna op.
De serieuze mensen zie je aan de roulette tafels staan waar het miniumum bod $25 is.

We had got quite used to the homeless and beggars by this point and Vegas was no exception, the strip was mostly clear of them but every now and again you would see one near the edges. All in all Vegas actually felt safe compared to Hollywood and the back streets of New York.

All in all I really enjoyed Vegas; it was probably the only place we had been in America I would consider going back too. But if I did I would stay in one of the crazy hotels and bring a lot more money!

Ik vond Vegas erg leuk om er geweest te zijn en echt wel een aanrader om gezien te hebben.

On the way back to Los Angeles we stopped off at an old Western Town called Calico, it’s been preserved as a heritage site. The entrance was $7 and we didn’t stay long since we had to return the car but it was nice to see a place that looked like the old America and the Wild West. We took a couple of pictures and walked up and down

Op de weg terug naar Los Angeles zijn we gestopt voor lunch in het western dorpje Calico. Wat leuk was om te zien. Het was $7 om naar binnen te gaan, maar het dorpje lijkt echt op zo’n oud Amerikaans Wild West dorpje.

This is the last entry in our blog for the U.S.A so I think it’s time to sum up the good and the bad:

Top 3 Days

The best day was probably the Grand Canyon and not only because we got engaged there but you really got to see something incredible.

Times Square and going up to the Empire State Building at night in New York. The city really below me away!

Our first day in Vegas, the shooting coupled with a night out exploring the Casinos

Worst 3 Days

The worst day for me was the day we arrived in New York and walked through some shady neighbourhoods at around midnight trying to find our Hostel.

Our first walk down Hollywood boulevard was pretty nasty; basically not what I had imagined at all it’s dirty, full of homeless, beggars and con men.

Worst part of our USA Trip

The worst place we visited was Los Angeles by a long margin, we did get to go to Beverly Hills on our last day here but overall I still think this City is not somewhere I would recommend to anyone.

Best part of our USA Trip

The road trip from Los Angeles to Vegas, Williams and then the Grand Canyon was without doubt my favourite part of our trip in the USA.

I hope you enjoyed reading, see you in New Zealand!

Dit was ons laatste blog in Amerika.En vind het wel even leuk om te vertellen wat ik zelf de hoogte punten vond en de min punten.

De Top 3 dagen voor mij vond ik :
1: De Grand Canyon maar niet alleen omdat we hier verloofd zijn maar het was gewoon geweldig om door de Grand Canyon te lopen en overal waar je kijkt had je gewoon een fantastisch uitzicht.

2: Op nummer 2 vond ik Time Square wel erg leuk en om op de Empire state building te staan s’avonds om het uitzicht te zien.

3: En op de 3e plaats vond ik Vegas ook wel een heel erg leuke ervaring om het allemaal gezien te hebben.

De mindere dagen in Amerika.

1: Op nummer 1 staat toch echt wel de eerste dag dat we aankwamen in New York en we bij de verkeerde metro halte waren uitgestapt en daar rondliepen om ons hostel te vinden.

2:Ik vond over het algemeen de zwervers in Amerika wel een minpunt ik had niet verwacht dat er zoveel waren.

De beste ervaring in Amerika was de roadtrip naar de Grand Canyon, geweldig om te rijden daar heen.

De mindere ervaring van Amerika is Los Angeles.

Tot ziens in ons volgende blog in Nieuw- Zeeland!

liefsxx

Posted by Jen-Tony 00:19 Archived in USA Tagged las_vegas casino gun Comments (5)

(Entries 9 - 10 of 18) « Page 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 »